Linnade Liit | Maaomavalitsuste Liit | Kontakt | Otsi | Sisukaart   
  Aktuaalset  | Seadusandlus  | Brüsseli esindus  | Välissuhted  | Andmebaasid  | Uurimused/käsiraamatud  | Linke
Aktuaalset
 
Uudised
  Arhiiv
    2015
    Arhiiv 2014
    Arhiiv 2012
    Arhiiv 2011
    Arhiiv 2010
    Arhiiv 2009
    Arhiiv 2008
    Arhiiv 2007
    Arhiiv 2006
    Arhiiv 2005
    Arhiiv 2004
    Arhiiv 2003
  ELL-uudis (listi uudiskirjad)
  Brüsselist memod
Pressiteated
Omavalitsusliitude läbirääkimised
Seisukohad
Linnade ja Valdade Päevad
Konverentsid, seminarid
Liitu meilinglistiga
Huvitavaid fakte
KOV ja kliima
Kalender
 

LVP_2015_logo
Linnade ja Valdade Päevad 2017
15.-16. märts Original Sokos Hotel Viru konverentsikeskuses


31. märtsil 2012 a. toimunud Linnade ja Valdade Üldkogu materjalid

Eesti Regionaalse ja Kohaliku Arengu Sihtasutus




Esilehekülg > Aktuaalset > Uudised > Arhiiv > Arhiiv 2005


Saaremaa Omavalitsuste Liidu juhatuse pöördumine avalikkuse poole

7. märtsil 2005, BNS Newswire.  Saare maakonna omavalitsusjuhtidele teeb muret keskvalitsuse korruptsioonivastase tegevuse korraldus kohalikes omavalitsuses.

Kuidagi ei saa nõustuda Vabariigi Valitsuse korruptsioonivastases strateegias väitega, et korruptsioonivastase võitluse korraldus linna-ja vallavalitsuse tasandil on "selgelt ebapiisav".

Linna-ja vallavolikogudel on piisav seadusandlik võimalus teostada järelvalvet oma täidesaatvate struktuuride üle. Lisaks teostab järelvalvet linna-ja vallavalitsuse tegevuse üle ka maavanem ning Riigikontroll kohalike omavalitsuste valdusse antud riigivara osas. Seetõttu keskvalitsuse soov sekkuda kohaliku võimu teostamisse tundub olema poliitiline.

Vabariigi Valitsuse soov laiendada Riigikontrolli õigusi kontrollida kohalike omavalitsuste kogu majandustegevust näitab keskvõimu usaldamatust kohalike omavalitsuste suhtes ja on ka vastuolus Põhiseadusega.

Hiljuti avalikkusele teatavaks saanud Justiitsministeeriumi poolne arvuline tööplaan omavalitsusametnike kohtusse saatmiseks on teadlik soov kohalike omavalitsuste maine kahjustamiseks ja seda vahetult enne kohalikke valimisi. Seda kinnitab ka korruptsiooni vastav strateegia, mille kohaselt ringkonnaprokuröride alluvuses luuakse vähemalt 50 spetsialiseeritud uurijatest ja prokurörist koosnev korruptsioonikuritegude uurimisvõrgustik.

Näitena võib siin tuua Kõpu vallavanema loo olla aasta aega korruptsioonikahtluste objektiks põhjusel, et vallajuht teeb tehinguid iseendale kuuluva ettevõttega. Kuigi ringkonnaprokurör leidis, et vallavanema suhtes ei ole põhjust algatada kriminaalasja korruptsioonivastase seaduse rikkumises, võib politsei teda väärteomenetluses ikkagi süüdistada.

Kahjuks on ka meedia asunud usinasti käsitlema omavalitsusjuhtide tegevusi enne vastavate instantside otsustusi ja tulemuseks on omavalitsustegelaste süüdimõistmine ammu enne vastavat kohtuotsust.

Toetame Harjumaa Omavalitsuste Liidu juhatuse 09. märtsi 2005. aasta pöördumist ja rõhutame veelkordselt, et Kohaliku Omavalitsuse Harta kohaselt on kohalike võimuorganite suhtes teostatava kontrolli eesmärk tagada vaid nende tegevuse vastavus seaduste ja konstitutsiooniliste põhimõtetega ning kontrolli teostatakse viisil, mis tagab, et kontrollorgani sekkumise ulatus oleks tasakaalus kaitstavate huvide tähtsusega.  

Jüri Pärtel
büroo direktor
Saaremaa Omavalitsuste Liit
45 20 560
jyri@saare.ee


11/04/05

 
 Struktuur Meedia Tagasiside | © Eesti Linnade Liit