Linnade Liit | Maaomavalitsuste Liit | Kontakt | Otsi | Sisukaart   
  Aktuaalset  | Seadusandlus  | Brüsseli esindus  | Välissuhted  | Andmebaasid  | Uurimused/käsiraamatud  | Linke
Aktuaalset
 
Uudised
  Arhiiv
    2015
    Arhiiv 2014
    Arhiiv 2012
    Arhiiv 2011
    Arhiiv 2010
    Arhiiv 2009
    Arhiiv 2008
    Arhiiv 2007
    Arhiiv 2006
    Arhiiv 2005
    Arhiiv 2004
    Arhiiv 2003
  ELL-uudis (listi uudiskirjad)
  Brüsselist memod
Pressiteated
Omavalitsusliitude läbirääkimised
Seisukohad
Linnade ja Valdade Päevad
Konverentsid, seminarid
Liitu meilinglistiga
Huvitavaid fakte
KOV ja kliima
Kalender
 

LVP_2015_logo
Linnade ja Valdade Päevad 2017
15.-16. märts Original Sokos Hotel Viru konverentsikeskuses


31. märtsil 2012 a. toimunud Linnade ja Valdade Üldkogu materjalid

Eesti Regionaalse ja Kohaliku Arengu Sihtasutus




Esilehekülg > Aktuaalset > Uudised > Arhiiv > Arhiiv 2004


Riigikontroll: teeremondi rahastamine rikub seadust

TALLINN, 28. juuni, BNS - Teede remonditööde riigihankeid hinnanud riigikontroll leidis teede remontimisel probleeme nii projektides, ehitusfirmade konkurentsi tagamisel kui ka tööde rahastamisel.

Riigikontrolli hinnangul on riik rikkunud teeseaduse nõuet suunata alates 2003. aastast vähemalt 75 protsenti kütuseaktsiisina saadud rahast teehooldesse.

Vastutavad ministeeriumid on riigikontrolli teatel selles küsimuses eriarvamusel. Rahandusminister peab seaduse eesmärgiks teehoiu rahastamise ulatuse kindlaksmääramist, mitte aga teehoiu rahastamisallikate fikseerimist. Samal seisukohal on ka majandus- ja kommunikatsiooniminister.

Riigikontrolli hinnangul tuleks juhul, kui riigi rahaliste võimaluste piiratuse tõttu pole võimalik teeseadust täita, muuta seaduse sõnastust.

Eriarvamuse tõttu teeb riigikontroll riigikogu riigieelarve kontrolli komisjonile ettepaneku arutada teehoiu rahastamist riigikogu tasemel.

Riigikontroll leidis auditi käigus, et teetööde kavandamisel on lähtutud eesmärgist parandada võimalikult kiiresti võimalikult palju teid ning mitte alati ei ole peetud silmas nõuet, et parandatav tee peaks ka aastate pärast hästi sõidetav olema.

Riigikontroll märgib, et pole kindel, kas praegu remonditud teed püsivad õigesti hooldades heas sõidukorras järgmise kapitaalremondini ettenähtud aja jooksul ehk 15 aastat. Ekspertide arvates võivad mõnel äsja remonditud teelõigul tekkida praod juba kolme-nelja aasta möödudes, seisab auditi ülevaates.

Riigikontrolör Mihkel Oviiri sõnul on üllatav, et niivõrd olulises küsimuses teatas selle eest vastutav majandus- ja kommunikatsiooniminister, et ministeerium ei pea vajalikuks hinnata maanteeameti tegevust ega otsuseid teehoiu tehniliste küsimuste lahendamisel.

Maanteeameti peadirektor teatas riigikontrollile, et ta jagab viimase seisukohti, kuid see on ameti teadlikult valitud eesmärk tagada teede võimalikult suure kilometraa¸i säilimine ning parandada sõiduolusid.

Konkurentsiolukorda tee-ehituses halvendas nelja Eesti suurema tee-ehitusfirma 2003. aasta märtsis sõlmitud kokkulepe ühispakkumiste esitamiseks kolmel 2003. aasta suuremal teetööde hankekonkursil, leiab riigikontroll. Nende tööde lepingukohane maht moodustas ligikaudu neli viiendikku riigiteede ehitamise ja remondi mahust Eestis 2003. aastal.

Hangete suure mahu ja ka pakkuja käibele seatud nõuete tõttu vähenes tee-ehitustööde turul konkurents, mis võis põhjustada hinnatõusu. Uuritud juhtumite korral soovisid konsortsiumid tööde eest oluliselt rohkem tasu, kui riik oli kavandanud. Järgnenud hinnaläbirääkimistes olid ehitajad nõus mõnevõrra hinda alandama, kuid mitte algul riigi kavandatud tasemeni, märkis riigikontroll.

Ka konkurentsiameti peadirektor on riigikontrolli andmeil teatanud, et riigikontrolli auditeeritud hangete korraldus ning riigihangetes osalejate tegevus on ameti huviorbiidis.

Tallinna toimetus, tel +372 610 88 22, majandus@bns.ee

Baltic News Service


29/06/04

 
 Struktuur Meedia Tagasiside | © Eesti Linnade Liit