Linnade Liit | Maaomavalitsuste Liit | Kontakt | Otsi | Sisukaart   
  Aktuaalset  | Seadusandlus  | Brüsseli esindus  | Välissuhted  | Andmebaasid  | Uurimused/käsiraamatud  | Linke
Aktuaalset
 
Uudised
Pressiteated
Omavalitsusliitude läbirääkimised
Seisukohad
Linnade ja Valdade Päevad
  Linnade ja Valdade Päevad 2017
  Linnade ja Valdade Päevad 2016
  Linnade ja Valdade Päevad 2015
  Linnade ja Valdade Päevad 2014
    Avamine
    Debatt teemal haldusreform
    Omavalitsuse pädev ja kaasav juhtimine
    Haridus - ela õppimise tarvis ja õpi elamise tarvis
    Kohaliku omavalitsemise teostamine kohtu kaudu?
    Keskkonnafoorum
    Energiamajandus – pilk eesmärkidele ja vaade tehtule
    Riigireform või omavalitsuskorralduse reform
    Sotsiaalia
    Kohalike omavalitsuste finantsid
    Linna(valla) majandus
    Riigihangete vaidlustus- ja kohtupraktikast
    KOV ja e-teenused
    Energiamajanduse lisarahastamine
    Kultuurikorralduse vedurid ja pidurid: riiklik, maakondlik ja kogukondlik mõõde
    Ettevõtluskeskkond ja tööhõive
    Minimess
  Linnade ja Valdade Päevad 2013
  Linnade ja Valdade Päevad 2012
  Linnade ja Valdade Päevad 2011
  Linnade ja Valdade Päevad 2010
  Linnade ja Valdade Päevad 2009
  Linnade ja Valdade Päevad 2008
  Linnade ja Valdade Päevad 2007
  Linnade ja Valdade Päevad 2006
  Linnade ja Valdade Päevad 2005
Konverentsid, seminarid
Liitu meilinglistiga
Huvitavaid fakte
KOV ja kliima
Kalender
 

LVP_2015_logo
Linnade ja Valdade Päevad 2017
15.-16. märts Original Sokos Hotel Viru konverentsikeskuses


31. märtsil 2012 a. toimunud Linnade ja Valdade Üldkogu materjalid

Eesti Regionaalse ja Kohaliku Arengu Sihtasutus




Esilehekülg > Aktuaalset > Linnade ja Valdade Päevad > Linnade ja Valdade Päevad 2014 > Keskkonnafoorum


Kokkuvõte X linnade-valdade päevade keskkonnafoorumi III osast
Print

Kärt Vaarmari, 10.04.14


Keskkonnatasude ja -maksude olukorrast ja valitsuse edasistest plaanidest andis keskkonnafoorumi teisel päeval ülevaate Keskkonnaministeeriumi kantsler Andres Talijärv. Uues kevadkoalitsiooni tegevuskavas (vt. https://valitsus.ee/UserFiles/valitsus/et/valitsus/tegevusprogramm/Kevadkoalitsiooni tegevuskava.pdf) on kolm punkti (p 16-18), mis puudutavad nii jäätmeveo reformi kui keskkonnatasude uue raamkava paikapanemist. Uus kava perioodiks 2016-2020 peaks ette nägema ehitusmaavarade ressursitasude jagamise ressursi omamise tasuks ja ressursi kasutamise tasuks.

A. Talijärve ülevaatest ilmnes, et keskkonnatasud on üldise maksukoormuse hulgas marginaalse tähendusega, ent valitsus ei näe ka suuri võimalusi nende tõstmiseks. Keskkonnatasude peamiseks eesmärgiks on mõjutada inimeste käitumist, et nad oleksid loodusvarade kasutamise suhtes säästlikumad. Näiteks prügisorteerimise hoolsuse kulu ei kajastu täna inimese rahakotis ning võimalik võit 1,5-2 eurot ei motiveeri kedagi rohkem prügi sorteerima. Samas ei näe KKM võimalusi mitte maksureformis, vaid pigem KIKi toel, alustades lasteaedadele suunatud keskkonnateadlikkuse tõstmise projektidest. Ka kaevandamistasu ei saa tõsta nii suurel määral, et tekiks tee-ehituseks materjali nappus. Ka KOV-de jaoks ei ole keskkonnatasud KKM hinnangul vahendiks, kuidas oma eelarvet täita, sest üldpildis ei ole keskkonnatasude osakaal KOV-de eelarves väga suur (on üksikuid erandeid). KOV-de poolt oma ülesannete täitmiseks (nt jäätmealane järelevalve) näeb KKM võimalusi eelkõige KOV-dele üldiste riigieelarveliste vahendite suunamises, mis KKM hinnangul ka juba praegu toimib.

KKM näeb siiski vajadust leida lahendused, mil viisil rahastada inimtegevusest tuleneva keskkonnamõju leevendamist siis, kui EL fondidest enam toetusi ei laeku. Selleks tuleb panna paika prioriteetsed tegevused, mida EL uue rahastamisperioodi (2014-2020) vahenditest rahastada.


16.04.2014

 
 Struktuur Meedia Tagasiside | © Eesti Linnade Liit