Linnade Liit | Maaomavalitsuste Liit | Kontakt | Otsi | Sisukaart   
  Aktuaalset  | Seadusandlus  | Brüsseli esindus  | Välissuhted  | Andmebaasid  | Uurimused/käsiraamatud  | Linke
Aktuaalset
 
Uudised
Pressiteated
Omavalitsusliitude läbirääkimised
Seisukohad
Linnade ja Valdade Päevad
  Linnade ja Valdade Päevad 2017
  Linnade ja Valdade Päevad 2016
  Linnade ja Valdade Päevad 2015
  Linnade ja Valdade Päevad 2014
    Avamine
    Debatt teemal haldusreform
    Omavalitsuse pädev ja kaasav juhtimine
    Haridus - ela õppimise tarvis ja õpi elamise tarvis
    Kohaliku omavalitsemise teostamine kohtu kaudu?
    Keskkonnafoorum
    Energiamajandus – pilk eesmärkidele ja vaade tehtule
    Riigireform või omavalitsuskorralduse reform
    Sotsiaalia
    Kohalike omavalitsuste finantsid
    Linna(valla) majandus
    Riigihangete vaidlustus- ja kohtupraktikast
    KOV ja e-teenused
    Energiamajanduse lisarahastamine
    Kultuurikorralduse vedurid ja pidurid: riiklik, maakondlik ja kogukondlik mõõde
    Ettevõtluskeskkond ja tööhõive
    Minimess
  Linnade ja Valdade Päevad 2013
  Linnade ja Valdade Päevad 2012
  Linnade ja Valdade Päevad 2011
  Linnade ja Valdade Päevad 2010
  Linnade ja Valdade Päevad 2009
  Linnade ja Valdade Päevad 2008
  Linnade ja Valdade Päevad 2007
  Linnade ja Valdade Päevad 2006
  Linnade ja Valdade Päevad 2005
Konverentsid, seminarid
Liitu meilinglistiga
Huvitavaid fakte
KOV ja kliima
Kalender
 

LVP_2015_logo
Linnade ja Valdade Päevad 2017
15.-16. märts Original Sokos Hotel Viru konverentsikeskuses


31. märtsil 2012 a. toimunud Linnade ja Valdade Üldkogu materjalid

Eesti Regionaalse ja Kohaliku Arengu Sihtasutus




Esilehekülg > Aktuaalset > Linnade ja Valdade Päevad > Linnade ja Valdade Päevad 2014 > Keskkonnafoorum


Kokkuvõte X linnade-valdade päevade keskkonnafoorumi I osast
Print

Kärt Vaarmari, 10.04.14

Keskkonnajärelevalve teemal arutleti peaasjalikult omavalitsuste ülesannete ja pädevuse ning ressursside teemal. Omavalitsused leidsid, et KOVi ülesannete täitmine on olemasoleva pädevuse ja ressurssidega keeruline. Praktikat tutvustasid Tartu, Viljandi ja Tallinna ametnikud, kelle ettekannetes oli esitatud ka häid näiteid järelevalve teostamise kohta. Samas on selge, et suuremates linnades ongi järelevalvega lihtsam tegeleda, kuna seal on ressurssi rohkem. Osalt on probleemid hoopis sotsiaalset laadi, kuna mõnel juhul ei toimi ka karistamine või ettekirjutused.

Silva Prihodko Keskkonnainspektsioonist tutvustas KKI ettepanekuid järelevalve ülesannete jagamiseks KKI ja KOV-de vahel jäätmete, probleemtoodete, pakendite ning ehitustegevuse valdkondades. Selgem pädevuse jaotus võiks anda võimaluse ülesannete tõhusamaks teostamiseks. KKI ettepanekuid on arutatud linnade ja valdade liitudega, aga omavalitsustelt ei ole veel tagasisidet. Ühe küsimusena tuleb KKI hinnangul lahendada, kuidas kogutakse kokku info KOV-de järelevalvetegevuse kohta, et kogu Eesti kohta tekiks tervikpilt.

Valgamaa omavalitsuste liidu esindaja Riho Karu leidis, et järelevalve teostamise väljakutsetele võiks lahendust otsida omavalitsuste koostööst maakondlike liitude kaudu.  Valgamaa Omavalitsuste Liidu keskkonnakeskus toimis edukalt kuni 2008. aastani, mil Riigikohtu lahendis 3-1-1-86-07 leiti, et eraõiguslik isik ei tohi järelevalvet teha. Omavalitsusliitude poolt järelevalve teostamiseks on vaja seega muuta kas nende juriidilist staatust (avalik-õiguslikuks isikuks) või muuta seadust selliselt, et järelevalveülesandeid on võimalik koostööliitudele üle anda. KÕKi hinnangul vajaksid selleteemalised lahendused veel õiguslikku analüüsi.


16.04.2014

 
 Struktuur Meedia Tagasiside | © Eesti Linnade Liit