Linnade Liit | Maaomavalitsuste Liit | Kontakt | Otsi | Sisukaart   
  Aktuaalset  | Seadusandlus  | Brüsseli esindus  | Välissuhted  | Andmebaasid  | Uurimused/käsiraamatud  | Linke
Aktuaalset
 
Uudised
  Arhiiv
    2015
    Arhiiv 2014
    Arhiiv 2012
    Arhiiv 2011
    Arhiiv 2010
    Arhiiv 2009
    Arhiiv 2008
    Arhiiv 2007
    Arhiiv 2006
    Arhiiv 2005
    Arhiiv 2004
    Arhiiv 2003
  ELL-uudis (listi uudiskirjad)
  Brüsselist memod
Pressiteated
Omavalitsusliitude läbirääkimised
Seisukohad
Linnade ja Valdade Päevad
Konverentsid, seminarid
Liitu meilinglistiga
Huvitavaid fakte
KOV ja kliima
Kalender
 

LVP_2015_logo
Linnade ja Valdade Päevad 2017
15.-16. märts Original Sokos Hotel Viru konverentsikeskuses


31. märtsil 2012 a. toimunud Linnade ja Valdade Üldkogu materjalid

Eesti Regionaalse ja Kohaliku Arengu Sihtasutus




Esilehekülg > Aktuaalset > Uudised > Arhiiv > Arhiiv 2008


Riigikontroll: omavalitsuste kulud pole võrreldavad
Print

TALLINN, 1. september, BNS - Riigikontrolli teatel näitab mullu läbi viidud audit linna- ja vallavalitsuste haldamis- ja valitsemiseelarve kasutamise kohta, et omavalitsuse valitsemiskulud ei ole võrreldavad.

Riigikontrolli auditiosakonna peakontrolör Airi Mikli meenutas, et eelarvekorralduse kohaselt otsustab tulude ja kulude detailse liigenduse valla- või linnaeelarves iga omavalitsuse volikogu.

Rahandusminister on kehtestanud kulude liigendamiseks valla või linna eelarves kaks eraldi klassifikaatorit: kulude klassifikaator majandusliku sisu järgi ning kulude klassifikaator tegevusalade järgi.

Eelarve osa "Üldised valitsussektori teenused" sisaldab küll valla- ja linnavolikogu, valla- ja linnavalitsuse ning linnaosavalitsuste kulusid ja reservfondi, muid üldisi valitsussektori teenuseid, samuti valitsussektori võla teenindamise kulusid.

Samas on omavalitsused otsustanud osa ametnikega seotud kulusid kajastada vastavate tegevusalade kuludes.

Mikli sõnul leidis auditi tulemusena kinnitust, et on konkreetse valdkondliku (näiteks keskkond, sotsiaalne kaitse) funktsiooniga ametnikke, kellega seonduvad kulud on liigitatud konkreetse tegevusvaldkonna kuludeks.

Kuna eelarveklassifikaatoritest tulenevatel põhjustel ei saa haldamiskulusid ülejäänud kuludest eristada, ei ole selles koondaruandes võimalik kindlaks teha ka kõigi ametnikega seotud kulude ehk siis haldamis- ja valitsemiskulude kogusummat.

Mikli nentis, et valitsemiskulude summa ning haldamis- ja valitsemiskulude kogusumma suhteline erinevus jäi auditeeritud omavalitsustes vahemikku 0-125 protsenti.

Seejuures moodustasid omavalitsused, kus need kaks summat ei erinenud, vaid alla kolmandiku auditeerituist.

Riigikontroll nentis, et avalikkuse huvi valla- või linnaeelarvesse kavandatud raha otstarbeka ning õiguspärase kasutuse vastu on suur ning seetõttu tuleks haldamis- ja valitsemiskulud ülejäänud kuludest selgelt eristada.

Postimees kirjutas esmaspäeval, et Kallaste kodanikud kulutavad igaüks oma linna ülalpidamiseks kaks korda rohkem raha kui tallinlased ja neli korda rohkem kui kohtlajärvelased.

Leht lisas, et rahandusministeeriumi andmetel kulutas kohtlajärvelane omavalitsuse ülalpidamisele eelmisel aastal keskmiselt 1079, tallinlane 2059 ja Kallaste elanik 4319 krooni.

Tallinna toimetus, +372 610 8861, sise@bns.ee


02.09.2008

 
 Struktuur Meedia Tagasiside | © Eesti Linnade Liit